Søk

Endringer i innrapportering

Du har kanskje sett at det er gjort endringer i måten å innrapportere på? De fleste endringene har skjedd under panseret på våre nettsider, men det er også noen endringer som er synlige for deg som bruker. Endringene gjør det enklere for deg å rapportere dekk, og det er nå enklere for oss å administrere opplysningene som blir registrert.

Vi har gjort følgende endringer:


1. Endring i rapportering

Vi har fjernet kjøretøy og andre objekter som en egen innrapporteringsmulighet, da det kan være forskjeller på hvor mange dekk et kjøretøy og objektene faktisk importeres med. (Med/uten reservehjul, større kjøretøy med flere hjul osv.) Derfor har vi nå lagt om til innrapportering kun på antall dekk og dekkdimensjon.

2. Endring i registrering

Vi har gått bort fra brukerorientert registrering til kundekort. På den måten får vi registrert inn data på samme organisasjonsnummer på ett og samme kundekort, hvor både navn, adresse osv. på organisasjonen ligger registrert. 

Andre fordeler med kundekortet:

  • Det er lagt inn integrasjon slik at org.nr. sjekkes opp mot Brønnøysundregisteret for å verifisere at org.nr. eksisterer, blant annet adresse mm.
  • I tillegg til at org.nr. sjekkes opp mot Brønnøysundregisteret, gjøres det en sjekk mot vår database for å se hvorvidt brukeren eksisterer fra før.
  • Det er nå også mulig å se hvilke andre brukere som ligger knyttet til samme kundekort, slik at du som bruker kan melde fra dersom ansatte har sluttet.
  1. Ingenting å rapportere
    Vi har lagt opp til at du som bruker må registrere inn null-verdi for perioden du er i dersom du ikke har noe å registrere.

 

Har du kommentarer eller ønsker, send oss gjerne en tilbakemelding på post@dekkretur.no.

Til topp